Bekijk resultaten enquête: Hoe sta jij tegenover de trackverlenging van Abismo?

Stemmers
40. U mag niet stemmen in deze peiling
  • Positief

29 72.50%
  • Negatief

4 10.00%
  • Geen mening

7 17.50%
+ Reageer op onderwerp
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 33

Onderwerp: Abismo krijgt trackverlenging

W00t Abismo krijgt trackverlenging

Citaat Origineel gepost door ThemeParkVision

De kogel is definitief door de kerk, de achtbaan Abismo in Parque de Atracciones Madrid wordt uitgebreid. Het gerucht deed al langer de ronde, maar nu heeft het park een officiële mededeling gedaan op zijn blog. De uitbreiding van Abismo moet de 40ste verjaardag van het Madrileense attractiepark extra kleur geven.

Twee extra inversies

Eind september tekende Parque de Atracciones een contract met het Duitse Maurer Söhne, constructeur van Abismo. De trackverlenging brengt twee nieuwe inversies met zich mee, een ‘dive loop’ en een ‘corkscrew’. Daarmee komt het totaal aantal inversies van Abismo op vier te staan.

Door de werkzaamheden blijft Abismo gesloten tot eind mei 2009. Ook de boomstamattractie El Aserrado blijft voorlopig buiten gebruik doordat het nieuwe traject van Abismo zich een weg baant over de attractie.

Over Abismo

De verlenging van de track is enigszins een verrassing. Abismo is immers een recent gebouwde achtbaan (2006). De Skyloop van Maurer Söhne is een indrukwekkende constructie. Na een verticale lift met een hoogte van meer dan 45m volgt een trage passage ondersteboven om vervolgens met een maximale snelheid van meer dan 100km/u het parcours af te leggen. Volgend seizoen wordt deze sensationele achtbaan dus nog een tikkeltje spannender.

Bron: Parque de Atracciones
    Tekst: ThemeParkVision
    Wat vinden jullie ervan? Goede zet van het park? Het lijkt me altijd wel fijn wanneer een coaster wordt verlengd.

drjeckill Guest

Standaard

Misschien kan op die manier aan een capaciteitsverhoging gewerkt worden. Nu was de track te kort - dacht ik? - om er twee treintjes op te zetten...

Standaard

Bedoelen ze dit dan met de nieuwe achtbaan voor het park in 2009, waarvan een tijdje geleden sprake was ?

Standaard

Citaat Origineel gepost door drjeckill Bekijk post
    Misschien kan op die manier aan een capaciteitsverhoging gewerkt worden. Nu was de track te kort - dacht ik? - om er twee treintjes op te zetten...
    De uitbreiding op zich vind ik enkel goed wanneer de capaciteit verhoogt wordt, anders wordt het nog langer aanschuiven.
    Maar ik denk dat er sowieso geen 2 treintjes gaan opgezet worden, aangezien de treintjes nu iedere keer door het station razen na hun rit, om op de lifthill geblokeerd te worden en zo langzaam terug naar het station gebracht te worden.
    Tenzij ze natuurlijk een rem zetten voor het station, maar dan zie ik het nut niet in van die diveloop vlak voor het laatste rechte stuk naar het station te zetten. Efkes volle vaart de loop door om nadien bruusk de remmen in te gaan, ik denk niet dat dit echt aangenaam zou zijn voor de lichaamsdelen waar de beugel opkomt .
    2013: Recharging...
    2014: unloading!

5. Standaard

Ik ben ook zeer benieuwd.

Toen ik deze baan enkele jaren terug heb gedaan vond ik deze baan verrassend leuk. Maar zoals eerder werd aangehaald was de capaciteit zeer laag. Wanneer door de track verlenging er ook een capaciteit's verhoging komt is dit een goed invesstering.
    General Coördinator Pretparken.be
    Voor opmerkingen i.v.m. Pretparken.be of het forum kan U me altijd mailen sven@pretparken.be.

Standaard

hmm hopelijk gaat hij net op tijd open zijn, zou spijtig zijn moesten we hem juist ni kunnen doen met de trip
    >> Parkteller 2012: 3
    >> Coastercount: 105

expresske Guest

Standaard

Citaat Origineel gepost door zottewoef Bekijk post
    De uitbreiding op zich vind ik enkel goed wanneer de capaciteit verhoogt wordt, anders wordt het nog langer aanschuiven.
    Maar ik denk dat er sowieso geen 2 treintjes gaan opgezet worden, aangezien de treintjes nu iedere keer door het station razen na hun rit, om op de lifthill geblokeerd te worden en zo langzaam terug naar het station gebracht te worden.
    Tenzij ze natuurlijk een rem zetten voor het station, maar dan zie ik het nut niet in van die diveloop vlak voor het laatste rechte stuk naar het station te zetten. Efkes volle vaart de loop door om nadien bruusk de remmen in te gaan, ik denk niet dat dit echt aangenaam zou zijn voor de lichaamsdelen waar de beugel opkomt .

Natuurlijk, je hebt gelijk.
    Ik vind de uitbreiding ook alleen positief als er ook capaciteitsverhoging komt.
    Aangezien de baan nu langer wordt ben ik er zeker van dat deze niet meer door het station zal vliegen en dus gewoon zal afremmen op het einde.
    Ik ben er dus ook zogoed als zeker van dat er sprake zal zijn van capaciteitsverhoging!
    En dat wil dan zeggen dat dit supernieuws is...
    Laatst aangepast door expresske : 28-12-2008 om 14:50 Reden: Smiley verkeerd

Standaard

Ik heb de baan nog niet gedaan maar een coaster die langer wordt lijkt me wel tof. Ook omdat het om 2 extra inversies gaat en het is nog beter als de capaciteit kan verhoogd worden.

Ik hoop wel dat hij tegen de Madrid trip met Rf terug gaat open zijn.
    Coastercounter: 351
    RF Member

Standaard

Hmm aan de ene kant jammer dat je dan geen airtime meer hebt wanneer je door het station schiet, maar aan de andere kant wel relaxt dat er weer een groter stuk aan komt, en meteen meer capaciteit! Want die was inderdaad om te janken!
    Ik ben benieuwd hoe de baan zal gaan worden!
    Coasterlife 4-ever!!
    **Coming Up: [Scandinavië!]

Standaard

Ik denk dat je het verkeerd ziet. De pijl van de Dive Loop staat niet voor het station maar aan het ander stuk baan. Dus in plaats van die laatste camelback (dit is toch een camelback niet?) gaat de baan daar door een dive loop en zo het nieuwe deel op. Je komt dus met een rechtse bocht terug in het station (na de corckscrew) en dan kunnen er wel perfect remmen worden geplaatst die aangenaam zijn en waardoor de capaciteit verhoogd kan worden. (zie ook bewerkte fig.)

Hopelijk gaat de capaciteit wel degelijk goed de hoogte in, want die was inderdaad bedroevend. En inderdaad spijtig dat je dan niet meer door het station raast, dit was zoals coasterdisease zei inderdaad wel tof omwille van de airtime.
    Ga voor meer nieuws en artikels naar pretparken.be!
    Always look at the bright side of life.

11. Standaard

Ik kan moeilijk oordelen want heb deze coaster nog niet eerder gedaan. Maar ben wel erg nieuwsgierig want heb ik er al vele goede reacties over gelezen. Ik hoop dan ook dat de coaster terug open zal zijn wanneer we er met de RF zullen passeren.

12. Standaard

Wat mij betreft duurde de rit lang genoeg. Niet omdat de rit slecht was, maar wel omwille van de beugels. Op het einde van de rit duwden de beugels te hard op me dat ik er uit wou. Dus of dit positief zal zijn aangaande de verdere ritervaring weet ik niet.
    Jiepie-ja-hee, wij willen vliegen, jiepie-ja-ho, hoger en hoger!!

Standaard

Citaat Origineel gepost door Michielsken Bekijk post
    Ik denk dat je het verkeerd ziet. De pijl van de Dive Loop staat niet voor het station maar aan het ander stuk baan. Dus in plaats van die laatste camelback (dit is toch een camelback niet?) gaat de baan daar door een dive loop en zo het nieuwe deel op. Je komt dus met een rechtse bocht terug in het station (na de corckscrew) en dan kunnen er wel perfect remmen worden geplaatst die aangenaam zijn en waardoor de capaciteit verhoogd kan worden. (zie ook bewerkte fig.)

idd, je hebt gelijk. Hierdoor kan de capaciteit idd naar boven getrokken worden en lijkt de rit plots een stuk beter dan voordien.
    Als je echter goed kijkt denk ik wel dat die camelback blijft (stuk voor tbegin v/d blauwe lijn) en hopelijk is dit ook zo; want die stond toch garant voor fikse portie airtime .
    2013: Recharging...
    2014: unloading!

Standaard

Euh, klopt dit nieuws wel ? Ik kan me maar moeilijk inbeelden dat een park dat er niet eens in slaagt om haar bestaande attractieaanbod deftig te onderhouden, plots zou beslissen om een relatief nieuwe coaster uit te breiden. Het publiek blijft immers toch komen, dus waarom investeren?

Daarenboven vind ik op de website van Maurer-Söhne niets terug over een aanpassing van de layout van het model XT 450. Ik kan me bijgevolg moeilijk inbeelden dat Maurer-Söhne zelf zou instaan voor de bouw van deze trackverlenging, terwijl dat volgens het bovenstaande bericht nochtans wel het geval zou zijn.

Standaard

Citaat Origineel gepost door drjeckill Bekijk post
    Dit was ook mijn eerste gedacht. Dus het is positief dat deze verlengd word. Maar het is te hopen dat dit niet ten koste van capaciteit gaat zijn.
    Victory is mine!

16. Standaard

Citaat Origineel gepost door Oleg Bekijk post
    Euh, klopt dit nieuws wel ?
    Ja, hoor. Het staat op de blog van het betreffende park:Er werd vandaag op diezelfde blog ook 'n nieuw nieuwsbericht geplaatst. Ik versta er niet alles van, maar als ik het goed begrijp staat er dat deze uitbreiding niet dé nieuwigheid zal worden. Er komt namelijk ook/toch nog een nieuwe attractie, één die geschikt is voor de hele familie. De bouw hiervan zou binnenkort van start moeten gaan.
    Laatst aangepast door fun4life : 29-12-2008 om 18:30
    PlopsaFansite / Volg het nieuws uit de wereld van Plopsa via Facebook of Twitter

17. Standaard

Citaat Origineel gepost door fun4life Bekijk post
    Er werd vandaag op diezelfde blog ook 'n nieuw nieuwsbericht geplaatst. Ik versta er niet alles van, maar als ik het goed begrijp staat er dat deze uitbreiding niet dé nieuwigheid zal worden. Er komt namelijk ook/toch nog een nieuwe attractie, één die geschikt is voor de hele familie. De bouw hiervan zou binnenkort van start moeten gaan.
    De linker (of was het nou de rechter) helft van SpeedyBob misschien?
    Laatst aangepast door fun4life : 29-12-2008 om 18:03 Reden: Verwijderen overbodige tag

18. Standaard

Citaat Origineel gepost door Tommie Bekijk post
    De linker (of was het nou de rechter) helft van SpeedyBob misschien?
    Dat zijn nog steeds geruchten. Noch de directie van Bobbejaanland nocht de directie van Parques de Atracciones bevestigde dat (één helft van de) Speedy Bob naar Spanje overvliegt.
    PlopsaFansite / Volg het nieuws uit de wereld van Plopsa via Facebook of Twitter

Standaard

Een aanpassing zoals deze kan alleen maar goed zijn voor coasterliefhebbers. Langer plezier !!! Hopelijk is hij weer operationeel tegen dat de trip naar Madrid plaatsvindt (de datum is blijkbaar op het randje) fingers scossed !!

Of de aanpassing ECHT positief is hangt natuurlijk van af hoe ingrijpend de aanpassingen zijn. Tijdens de rit is er een bepaalde kracht/snelheid nodig om de baan uit te kunnen rijden. Met een verlenging moeten de treinen verder geraken op dezelfde kracht die het treintje meekreeg bij de start. Het zou stom zijn dat de boel halverwege stil valt, dan mogen we dankzij de vernieuwende baan-aanpassing zelf weer naar het station zien te geraken. Maar dit zal niet gebeuren. Het enig waar ik op doel is dat er bij een baan-aanpassing toch wel wat kan komen kijken. Hopelijk verloopt alles volgens plan en geraakt het zelfs vóór schema af ;-)
    The more you like yourself, the less you are like anyone else, which makes you unique. (Quote: Walt Disney)

20. Standaard

Patrix, heb je deze baan al eens gedaan? Volgens mij heeft Abismo op het moment dat hij in de remmen gaat nog méér dan genoeg snelheid om nog een eind verder te razen hoor!

Als er effectief een tweede treintje op de track komt is deze verandering 100% positief. Als dat niet het geval is, zit ik met gemengde gevoelens. De capaciteit is nu al laag, maar langs de andere kant zou je wel meer waar voor het wachten krijgen...
    Hotelovernachting Hassloch: €40. Inkom Holiday Park: €23. De first drop van Expedition GeForce backseat: onbetaalbaar!

+ Reageer op onderwerp

Bookmarks

Posting Regels