+ Reageer op onderwerp
Weergeven resultaten 1 tot 12 van 12

Onderwerp: Uitbreidingsplannen voor Gröna Lund

Thumbs up Uitbreidingsplannen voor Gröna Lund

Dat het Zweedse park Gröna Lund bereid is te investeren, wisten we reeds. Zo zal in 2009 een Intamin ZacSpin in dit park verschijnen.

Gröna Lund kijkt echter verder en heeft onlangs een aanvraag tot uitbreiding bij de lokale autoriteiten ingediend. In de praktijk heeft het stadspark plannen met de huidige parking tegenover de ingang. Op deze ruimte van 8000 m˛ zouden volgens de plannen ondermeer een B&M Inverted en een Starflyer geplaatst worden. De totale kost wordt geraamd op $ 65 miljoen en indien de plannen worden goedgekeurd zal dit nieuwe gedeelte in 2012 de eerste bezoekers kunnen ontvangen.

Bron: Themeparkreview

2. Standaard

Dit is zeer goed nieuws, maar der is daar nu in de buurt al bijna geen parking.. maar dat maatk ook niet uit, omdat het park toch op een uithoek ligt... en ze beest wel richting het park kunnen uitbreiden voor parking.
    kennis is voor iedereen - http://www.wikipedia.be Rollercoasterfriends, draag jullie steentje bij en help wikipedia groeien! - http://www.coastercounter.com/ymmas
    ----------------------------------------------------

3. Standaard

Het valt me wel op dat de Star-Flyer hetzelfde model is als in Tivoli Gardens Kopenhagen... DWZ: Het instapgedeelte zit al hoger, waardoor ONDER de staarflyer nog ruimte open blijft... Het blijft toch proppen voor parken die het met zo weinig ruimte moeten doen.. Het ziet er IIG alvast tof uit
    Dutch, but not from Holland.
    I got my gun 'n I'm ready gonna fire at will, 'cause I Shoot to Thrill

4. Standaard

Het ziet er prachtig uit! Maar da's vast ook de bedoeling

Standaard

Er zijn twee nieuwe concepten verschenen omtrent hoe dit stadspark er zal uitzien na de geplande uitbreiding.

Zicht vanop zee, met links van de ZacSpin het nieuwe gedeelte:

Bron: Themeparkreview - Mijn excuses overigens voor het grote formaat, maar in een kleiner formaat was de eerste prent overbodig geweest.

Standaard

Dat parkje heeft me aangenaam verrast deze zomer. In de toekomst zal ik zeker nog eens overwegen om dit te bezoeken.
    immer wieder die schönste Zeit im Jahr

Standaard Tivoli Gröna Lund Nieuw

Weet er eigenlijk wat meer over wanneer ze deze nieuwigheid gaan maken in
    Tivoli Gröna Lund?? Ik had het al eens eerder gezien maaar al lang gelden.
    Bijgesloten Thumbnails Bijgesloten Thumbnails Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  Tivoli.jpg‎
Bekeken: 109
Grootte:  66.2 KB  
    Life is like a Rollercoaster...

Standaard

Citaat Origineel gepost door Belgiumcoasterfreak Bekijk post
    Weet er eigenlijk wat meer over wanneer ze deze nieuwigheid gaan maken in Tivoli Gröna Lund?? Ik had het al eens eerder gezien maaar al lang gelden.
    Het gaat hier om een volledig nieuwe zone die het park in 2012 gaat openen. Volgens de initiële plannen zou er een StarFlyer en een B&M Inverted komen te staan.

Er bestond hier inderdaad al een topic over: http://board.pretparken.be/showthread.php?t=11305.
    Coastercount: 324 achtbanen in 79 parken

Standaard

Is dit nu niet compleet dezelfde toren als in Wiener Prater net geopend is? En een B&M klinkt uiteraard ook érg goed in de oren

Standaard

Citaat Origineel gepost door tp-freakske Bekijk post
    Is dit nu niet compleet dezelfde toren als in Wiener Prater net geopend is?
    Dat viel mij ook op. Zelfde kleuren, zelfde top (zelfde verhouding/hoogte?)... En die B&M hoort inderdaad bij het plan .

Standaard

Citaat Origineel gepost door Oleg Bekijk post
    Er bestond hier inderdaad al een topic over: http://board.pretparken.be/showthread.php?t=11305.
    Ik heb de onderwerpen samengevoegd, ter verduidelijking
    Loccufier.be - Coastercount: 128

Standaard Re: Uitbreidingsplannen voor Gröna Lund

Even een onderwerp terug uit het stof halen... Gezien de plannen normaal bedoelt waren voor 2012, dus nu, hoe staat het er dan mee? Want hier is het wel heel rustig over... (hebben ze misschien een deel van het geplande geld gebruikt voor de onlangs toegevoegde hybride woodie?)
    Life is like a Rollercoaster...

+ Reageer op onderwerp

Bookmarks

Posting Regels